Még pár nappal ezelőtt megterveztem egy szép utat Budapestről Svájcba az ATR-72-vel. Harminckét utast pakoltam be, akiket Ausztria különböző pontjain kellett kipakolnom: Graz, Salzburg, Innsbruck.

Innen indultam tovább Svájcba. Eleddig semmi probléma nem volt. Innsbruckban hatalmas forgalom volt, öt gép indult előlem. A felszállási engedélyt kb 20 perccel a tervezett után kaptam meg. Aznap még nem ettem, kezdett nagyon korogni a gyomrom. Végül egy leszálló elé- és két maradék felszálló után betuszmákolt az iránító és elstartoltam. A gépben alig volt utas, emelkedett mint a veszedelem, hamar elértem az utazómagasságot. Szóltam az irányítónak, hogy "Leaving cockpit for a few minutes", nyugtázta, majd kirohantam a konyhába valami gyors vacsit összeütni. Jövök vissza majszolva a leguároskenyeremet, látom, hogy fekete a képernyő és pont hív az osztrák irányító:
"CSA472: do have a problem?"
"Wien radar, yes, I've crashed into mountains, disconnecting now."

Ez az, ami szimulátoros pályafutásom alatt (~14 év) kb háromszor fodult elő. Lezuhantam, és nem szándékosan. Visszapörgettem, hogy mi történt, íme: (érdemes figyelni a bal csűrőt és fékszárnyat)

Konklúzió: soha ne hagyd ott a gépet, még ha robot repül, akkor se :)
21 FSE virtuális ember halt meg a balesetben.

A későbbi vizsgálatok kiderítették, hogy a fékszárnyat behúzó mechanika megszorulhatott, ezért tudta egy erősebb széllőkés leszakítani.