Megkeresett ismét a "munkaadóm", hogy nincs-e kedvem valami nagyobb volumenű dologhoz, minthogy az Ancsával fuvarozgatni az ország területén. Egyből hozzá is tette, hogy ne aggódjak, semmi komoly, csak egy hajtóművel van többje mint az Ancsának. Áll ő mindent, hotelt, kiutazást, csak el kéne hozni egy rakat utast Pyrzowice-ből, Lengyelországból. Mivel ő egy igen kedves ember, a kifele úton teljes kényelemben volt részem: a kezembe nyomott egy buszjegyet.

Cirka egy teljes nap zötykölődés után megérkeztem a hotelszobába, ahol az ágyon egy ATR-72-es manualja várt. Másnap délután volt az indulás, így volt időm átolvasni, megismerkedni a típussal alaposan.

Egész korán kimentem a reptérre, hogy megismerkedjek vele élőben is. Szépen komótosan végigmentem az ellenőrzőlistán miközben a rengeteg utas szinte betódult a gépbe. Ajtók bezáródtak, a gép kész volt az indulásra. Bejelentkeztem a repülési tervemmel és minden probléma és esemény nélkül felszálltam.

Tökéletesen kihalt volt a lengyel égbolt. Kettő gép tartózkodott összesen az országban, azok is csak átutazóban. Lassan közeledtem Magyarország felé és bejelentkeztem a távol-körzethez. Ismerős hang: Somabácsi! Közölte velem, hogy elég rossz az adás, alig hall valamit - de hozzátette, hogy azért így is megértjük egymást :)

Süllyedtem szépen be Budapest fölé, mikor is kapom az utasítást, hogy Turn direct TPS VOR. Elfordultam, majd gyorsan a térképek után nyúltam, hogy megnézzem hogy is van a holding TPS felett - mivel a magyar légtér nyüzsgött a gépektől, így számítottam rá, hogy esetleg kitesz oda. De hálisten csak tetetett velem egy nagyobb kerülőt, majd ráfordított 31R-ra.

Már a süllyedéskor is eléggé dobált a szél, de ahogy egyre lejjebb kerültem, egyre többször hallottam azt a bizonyos "kisvuk" hangot az utastérből. A robotra bíztam szinte a teljes megközelítést, de közeledett az 1500 láb, ahol ki kellett kapcsoljam és kézzel az ILS-en tartani a gépet...
Hát, nem volt egy egyszerű menet, 4-6 csomós befújások minden irányból.

Ennek ellenére a földet érés olyan volt mint a filmekben: átesésjelző egy pillanatra megszólal, futómű leér, futómű berugózik, orrfutó földet ér, fékezünk.

Somabácsi aszonta mehetek ahova jól esik, így a 2A terminál közelebb eső részét választottam. Utasok ki, én ki... és megálltam. Előkotortam a fényképezőt és így lett ez ni: