A kezdeti lelkesedésem Kotta scenery mesh készítési módszerét illetően olykor kissé alábbhagy, de ez betudható a sokszor meglehetősen monoton munkafolyamatoknak. Mindez persze nem gátol meg abban, hogy kitartóan haladjak az eltervezett menetrendem szerint.

Elhatároztam ugyanis, hogy karácsonyra "meglepem" az X-Plane közösséget a svájci VFR scenery első részletével.
A cél, ahogy korábban írtam, teljes Svájc és környékének kidolgozása.

A hamarosan közkézre kerülő verzió egy beta teszt lesz elsősorban. Tartalmazni fogja két, 1*1 fokos szelet textúráját és domborzatát, a rajtuk elhelyezkedő (helyretett)reptereket, valamint néhol autogen-t.
Az első változatban lesznek (egyelőre) megoldatlan problémák, mint például a domborzatot követő kifutók helyenként szinte használhatatlan "törései", valamint a vizek egyelőre csak textúraként lesznek bent, stb.

A kérésem az lesz, hogy aki kipróbálja a sceneryt, küldjön visszajelzést, hogy mennyire terheli a gépet.
Később update formájában bővítem majd az autogen növényzetet és épületeket, valamint távlati tervben szerepel a vízrajz "normális" kialakítása.

Ugyanakkor párhuzamosan írom a kibővített tutorialt is, ezzel kapcsolatban azonban vannak dolgok amiket gyakran át kell dolgozni, fejleszteni, hiszen az út amin most járok még nincs kellően kitaposva. Uh, ez túlságosan költői lett, sorry... :) A lényeg, hogy még mindig találok (találunk, hiszen Kotta is dolgozik a projekten) egyszerűbb és járhatóbb fogásokat bizonyos helyeken, ilyenkor hátraarc és pontosítás-módosítás.
A tutorial talán sosem lesz teljesen kész, hiszen mindig jöhetnek jobb megoldások és ötletek, de a lényeg, hogy remélhetőleg tényleg egy olyan anyag lesz, hogy ha valaki (kellően elszánt persze) szeretne megalkotni egy komolyabb terepet, akkor elakadás nélkül lépésről-lépésre megtehesse a tutorial alapján.
Újabb részletek a hétvégén...