A minap meglátogattam egy barátomat és végre sikerült 10 percnél tovább FS előtt ülnöm.
Korábban egyszer ugyanis feltelepítettem a FS2004 verziót és próbálgattam vele a PMDG 737 szériából a gépeket. 30 perc után meg is szabadultam a szimulátortól, mert a repülőgépek valahogy közel sem úgy mozogtak, mint ahogy én azt elvártam volna pár száz repült órával a kezemben (fenekemben). Feltűnt, hogy dugóhúzózni egyáltalán nem lehet a gépekkel, átesési sebesség gyakorlatilag nem létezik.
Ismerősöknek akik FS -t használnak, megemlítettem a dolgot, azt mondták, hogy bizonyára nem volt minden "full realism" -re állítva.
El is fogadtam a dolgot, 30 perc alatt nyilván nem lehet egy bonyolult szoftver minden kapcsolóját beállítását megtalálni, gondoltam, biztos csak én nem állítottam be valamit.
A barátomnál FSX -et és FS2004 -et is próbáltam, tesztelt repülőgépek között szerepelt PMDG 737, Cessna 172, Cessna Caravan.
Mindent "full realism" -re állítottunk, majd nagy reményekkel felszálltam FS2004 alatt a PMDG 737 essel. FL100 körül levettem alapjáratra a hajtóművet, széllel szembe fordítottam a gépet, elkoptattam a sebességet, majd átesés körül durván beléptem és hasra rántottam a botot (szarvat).
Igen...
Kezdetben még bízakodtam is, mert szépen feladta az orrát, majd leborult a belépett irányba.
De ami ez után következett, arra nem számítottam.
A repülőgép miután leadta az orrát és kb. 90 fokot fordult, mint egy aláhulló hópihe, elkezdett himbálózni, orrát feladta ismét és még csak közel sem a dugóhúzóhoz hasonló mozgást produkált. Hajtómű tolóerő növelésével, mintha semmi sem történt volna, egyszer csak elkezdett emelkedni a gép, mivel az oldalkormány és magassági még mindig koppig ki voltak térítve, valami egészen furcsa pózban, de még emelkedni is sikerült.
A tapasztaltakat nem igazán tudtam ismét hova tenni, el sem akartam hinni, hogy így viselkedik.
Biztos ami biztos, Cessna 172-vel volt szerencsém való életben is dugózni, pontosan jól tudom, hogy hogyan kell belekényszeríteni.
Hajrá, C172, FS2004.
Az eredmény ugyanaz...
Ekkor mér kezdtem feladni a dolgot, de mint utolsó reménysugár még ott volt az FSX.
Sajnos ugyanaz...
Mintha kb. 10 éves fejlesztés után sem érett volna meg egy (közel) valós aerodinamikai repülési modell elkészítésére a Microsoft.
Számomra is hihetetlen a dolog, de tapasztalataim szerint FS nem aerodinamikai alapokon nyugvó repüléssel számol. Egyébként nekem a gépek ettől függetlenül is úgy mozognak benne mint disznó oldalszélben, de eddig azt gondoltam, hogy biztos csak megszokás kérdése.
Tény, hogy FS -hez sokkal több kiegészítő és scenery készült (sok scenery hasonlóan pontos mint az aerodinamikai modell), és a grafikai "élmény" akár még jobb is lehet mint X-plane -ben, de ha nekem valami fáj, akkor az, hogy amire készült a játék, - vagyis repülőgép szimulátor - azt közel sem valósítja meg.
Egy dologban az X-plane -el kapcsolatban biztosak lehetünk. Nem véletlen az FAA certified minősítés! :-)