Délben itt még zuhogott az eső. Mikor kiértünk a reptérre, már csak pár felhő volt az égen, de nyoma sem volt a viharnak. Ezúttal Mallorca-ról repültünk Innsbruckba...

Késtem. Kb egy órát, de még bőven időben voltam, a többiek épp kérték az útvonalengedélyeket. Gyorsan összeszedtem a térképeket, leírtam a reptervet, majd én is kértem útvonalengedélyt. Dél körül néztem meg utoljára az innsbruck-i időjárás-jelentést és akkor nagyon durva számokat láttam szél ügyileg: volt, hogy 30-50 csomós befújások voltak. A felhők megmaradtak, nem nagyon lett se több, se kevesebb.

Felszálás után visszatért a déli időjárás a felhők közelében: szakadt a hó, nem is kicsit, reméltem, hogy nem repülök bele egy olyan felhőbe, ami szétszedi a gépet. Lassan emelkedtem csak és sokáig voltam az "initial FL"-en, épp kérni akartam Soma bácsitól egy nagyobb magasságot - annyira dobált a felhők közelében - mikor szólt, hogy emelkedhetek final FL 350-re.



Az út gyorsan eltelt beszélgetéssel, utána pedig az osztrák hegyekben tudtam gyönyörködni. Főleg mikor Soma bácsi annyira közel vitt hozzájuk, hogy még az automata rádió-magasságmérő is bemondta, hogy 200...100...50...







A terv a 08-as pálya volt, de a rossz idő miatt és az ILS hiánya miatt a 26-osra mentünk végül, vektorokkal. Nem volt különösebb nehézség, pár "ide fordulok-odafordulok" és máris az ILS-en találtam magam, és ezt láttam magam előtt:

Igen, mi most oda, bele.

Alatta pedig:

Az innsbruck-i reptér megközelítése két okból is mókás:
1 - hegyek veszik körbe, egy hosszú völgyben,
2 - emiatt az ILS "ferde", nincs teljesen pályairányon, és az utolsó szakaszt visual kell megtenni és ráfordulni a kifutóra. Ha nem látod a pályát, átstart.

Szerencsénkre nem volt annyira mocsok az időjárás, hogy ne lehetett volna jól látni a pályát, még az ILS alatt megláttam a fényeket.

A kilebegtetés. Mikor jöttem le az ILS-en, éreztem, hogy ez most "húdejó" lesz. Mindenféle különösebb magasság ingadozás, -kilengés nélkül jöttem. Számol vissza a bácsi hangosan 50...40...30...20...10... gáz lehúz - és itt jöttem rá, hogy az oldalszél miatt kicsit nagyobb sebességgel jöttem és csak 30 fokos fékszárnnyal. Nagyobb sebesség + késői gázelvétel = elrontott kilebegtetés. Két választásom volt: leteszem a gépet szépen, a kifutó felénél, vagy fogom és hagyom simán a lebegtetésből kicsit emelkedő gépet visszaesni és biztonságosan megállni. Az utóbbit választottam. Végül is nem lett annyira ronda, odacsapós, de sokkal szebbet szerettem volna. Olyan igazi filmekben is láthatót, mikor leér a főfutó, kicsi füst, aztán lassan berugózik, ahogy egyre kevesebb felhajtóerő keletkezik a szárnyon. Egyszer majd az is sikerül... :)