Mi is az Apron Guidence Project?
Ferihegyen az év végétől újabb változások lesznek. A Ferihegyi földi irányítás átkerül a HungaroControl-tól a Budapest Airporthoz. Tulajdonképpen két új szolgálat jön létre: Apron West (I. Terminál előtere, 131,550) és Apron East (II. Terminál előtere, 122,450). Az ő feladatuk lesz a hajtóműindítások, hátratolások valamint az előtereken való gurulások koordinálása egészen az átadópontokig (pl. L, T7N, T7S, U). Az átadópontoknál a Ferihegy Ground veszi át az irányítást.
A Budapest Airport több mint 20 dolgozóját képezi ki az új felépítésre. A feladat az Apron Guidence Project nevet kapta.

Hogyan kapcsolódik az IVAO-hoz?
Veres Csaba kollégánk közbenjárásával, kooperáció jött létre a Budapest Aiport Zrt. valamint az IVAO magyar divíziója között. Részt fogunk venni, valamint segíteni fogjuk ennek a 20 embernek a képzését. Október 5-től 4 héten keresztül, vasárnap kivételével minden nap gyakorlati oktatást fognak tartani méghozzá az IVAO hálózaton.

Az IVAO-HU feladata az, hogy garantáljuk a valósághő szimulációt, DEL, GND, TWR pozíciót, valamint megfelelı forgalmat biztosítsunk a gyakorlások idejére.
A képzés - szimulátoros gyakorlás - ideje alatt, a hangsúly a főleg a földi mozgásokra koncentrálódik majd.

Az Apron Guidence Project menete
Ferihegyen a Budapest Airport egyik oktató termében fog zajlani a szimulátoros gyakorlat, egy terem külön erre a célra kerül berendezésre. A képzésben résztvevő 20 fő, ebből a teremből fog irányítani. A helyszínen minden gyakorlás alkalmával egy IVAO supervisor lesz jelen, aki koordinálja és kiosztja a feladatokat, tehát nem csak vaktában gurulgatásról lesz szó. (a supervisor nem IVAO supervisor, hanem project supervisor aki felügyeli az egész projektet) valamint a Budapest Airport oktatói. IVAO részről - mindenki a szokásos módon otthonról repül vagy irányít mintha egy rendezvény vagy vizsga lenne.