Sziasztok! Elkezdtem a Román Miget átpingálni, de a kabintető fém részeit az istenért sem bírom befesteni feketére. Próbáltam tutorial videó alapján plane maker-ben, de valamit nagyon elbénázok. Szeretnék kérni tippeket, jó minőségű, nagy képeket a Cápetiről.

40%-os állapot: http://img254.imageshack.us/img254/3310/capeti.jpg

85%-os állapot: http://img254.imageshack.us/img254/2776/cpeti.png

Taxonomy upgrade extras: 

Szia!

Az objects konyvtar alatt van egy "body.png". Ahogy nezem azon van rajta a kabinteto resz is. Ha nem, akkor valoszinu az .obj fileban van megadva, hogy zold szinu maga az objektum.

Be tudod importalni blenderbe ezzel a kis blender pluginnal: http://marginal.org.uk/x-planescenery/tools.html (XPlane2Blender), es ott atszinezni az obejktumot.

Ahaa, köszi!
A body.png-ben van egy sáv ami arra rendeltetett, hogy ne legyen visszafele a szám a gép törzsének túloldalán. Nekem ez pici, tudom én ezt valahogy növelni?

Igen, blenderben: beimportalod az obj filet, megkeresed azt a kis negyzetet a torzson / torzs mellett amin a "forditott" szamozas van, es nagyobbra veszed. Ha a torzs resze, akkor nagyobb szivas, ha kulon objektumon van, akkor azt kell nagyobbra venned, es hozzaigazitani a torzshoz, hogy ne logjon ki.

Mint mindig semmi sem megy olyan egyszerűen. A drága Blender ezt írja installálásnál:
"Failed to find the correct location for the scripts !!!" Már végig olvastam 30 how to-t, de csak nem jön össze.

2.5-os vagy 2.49-es blenderrel probalkozol? A 2.49 kell neked.

Amugy eleg kezzel bemasolni a zip tartalmat a blender/scripts ala' (a *.py fileokat)

Most jó, de mégse :) Importálom a body.obj-t és erre ő azt írja, hogy not valid X-Plane v6, v7, v8 obj file. Még fájdalmam van :( kell még két olyan felület ahova lehet a Camel logókat rakni. Mindegy nem lesz rajta Camel, a képek 70%-án nincs is rajta.

Megoldas: nezz bele a body.obj-ba, az elso harom sor igy nez ki:

I


800


OBJ

ezek kozul torold ki az ures sorokat, hogy igy nezzen ki

I
800
OBJ

mentsd el, CSINALJ ROLA EGY MASOLATOT MASHOVA! :) ...es maris be tudod importalni blenderbe :)

Ja, es blenderben eloszor ne felejtsd el kitorolni az alap kockat, kamerat es lampat, kulonben exportalaskor azok is bekerulnek es megjelennek az xplane-ben :)

Kezd felmérgelni... Megnéztem, úgy volt ahogy lennie kell és még mindig .@/,%* ... Kipróbóbáltam a fordítottját is, úgy se... Lennél-e olyan kedves, hogy e-mailben (teroitin1346(kukac)gmail.com) elküldöd a román mig body.obj fájlját.
Próbáltam már a Blender 2.49 "a" és "b" verziót is.

http://x-plane.hu/temp/body.blend :)

Kijeloltem neked azt a reszt, ahol a texturan a forditott lajstrom van.

Hát nagy köszönet! :)
Na de ez most, hogy lesz újra .obj kiterjesztésű?

Ugy, hogy blenderbol ranyomsz az Export V8 obj-ra :)

Ezzel próbálkoztam, de ismételten hibát ír -.-
Légyszíves írd le, hogy pontosan melyik Blender-t használod és melyik scripttel?
Amúgy azt írja, hogy: can't load texture ... a te rendszered mintájára keresi a body png-t. De miért? ááá...

Blender: 2.49b
Script: amit fentebb adtam
Export: jobb oldalt ahol a texturat latod/latnod kene, ott Image/Replace... aztan kikeresed a body.png-t a te rendszereden, es utana exportalsz.

u.i.: izi, az elso lepesek csak a nehezek, amint megvan az alapja mar minden megy mint a karikacsapas :)

Kezdem feladni. Nem tudom megnövelni azt a felületet, csak a body png-n lefedett részét.

Delutan irok egy kis tutorialt, hogy hogyan :)

Kezdjuk az alap cuccal amit adtam:

Tegyuk fel, hogy nagybbra szeretned venni a teruletet amire ki kell ferjen a 221-es felirat. Kijelolod azokat a pontokat amik kozrefogjak az uj nagyobb teruletet:

Itt jon a trukk: ki vannak jelolve az uj mesh-ek, majd a jobb oldali ablakreszen ahol a textura van, ott nyomsz egy "e" betut. Meg fogja kerdezni, hogy "Unwrap?". Raklikk, es egy ilyet fogsz latni:

Itt annyi tortent, hogy a kijelolt mesh-eket "ujrahuzta" az obejktumon, igy mar a nagyobb terulet van ramapelve egy adott teruletre.

Ezen a kepen jol latszik, hogy a nagyobb terulet egybefuggo (lekicsinyitettem es elhuztam a szurke reszre)

Itt pedig odamozgattam es odamereteztem a futomu altal foglalt egesz teruletre a kiragadott nagyobb reszt. Mar csak annyi van hatra, hogy azt a textura reszt ugy kell megalkotni, hogy illeszkedjen a korulotte levohoz.

Kez es labtorest :)

Na ez nagyon nagy segítség volt, köszönöm szépen!
Remélem ez lesz az utolsó kérdésem:
Hogyan jelölöm ki? :)

ui.: rámentem valahogy olyanra, hogy more.

Rakattintasz a bal/jobb egergombbal (attol fugg hogy van beallitva a blendered) a pontokra

Akkor kijelöl egy pontot, amit aztán tudok mozgatni a tengelyeken, de hogy egyszerre több pontot jelöljek ki na az nem sikerül. És még továbbra sem sikerül megnyitni egy x-plane-es fájlt sem, csak amit Te küldtél. Az lehet, hogy a kabin az acf fájlban van?

- shift-et nyomvatartva tudsz tobbet kijelolni ;)
- amit en kuldtem azt azert tudod megnyitni, mert az blender file, az obj fileokat importalni kell (File/Import/X-Plane OBJ) ha szerkeszteni szeretned (elotte ki kell torolni az ures sorokat, ahogy irtam fentebb)

MiG-21M_cockpit_OUT.obj - ez a kulso nezetbol lathato kabin/kokpit resz
MiG-21M_cockpit_INN.obj - ez pedig a belso nezetbol lathato kabin/kokpit resz

De hiába importálom, törlöm ki a sorokat, akkor is azt írja, hogy nem v6,7,8-as x-plane fájl.

Szerk.: lekopogom, de úgy tűnik sikerül megcsinálni :) Bár csoda, hogy a szemem nem szúrta ki a cockpit obj fájlja, de nem értem, hogy miért nem nyitja meg.
Szerk.:Szerk.: Nem volt könnyű szülés, de sikerült megcsinálni. :) Légyszíves még töltsd fel a cockpit obj fájlját blend-ben, mert azt sem bírom megnyitni :(

Le akarom szedni a szárnya alól a szutykokat, ha kitörlöm el is tűnik, de mielőtt betöltené a gépet kiír valami txt fájlt, azt hol találom?

> de mielőtt betöltené a gépet kiír valami txt fájlt, azt hol találom?

mit ir pontosan? ez a "kiir valami txt fajlt" elegge tag fogalom :)

Az nem is érdekel /pill (szerintem az acf-be kéne belepiszkálni...)
Most csak az zavar, hogy egyik obj-be se tudok belenézni, mert ez a **** nem nyitja meg akárhogyan írom át: not valid X-Plane v6, v7, v8 obj file.
Amíg ezt nem bírom megoldani nem is fogom tudni folytatni.

Egyel fentebb ott a zip ;)

Holnap nekiülök, köszi, hogy feltöltötted!
De azért még ma fekete lett! :) Most, hogy már nagyjából megyeget a blender, még lehet, hogy Camel logó is lesz rajta :)

hajra-hajra! :)

Talán itt a megoldás a blenderes problémámra, csak nem tudom értelmezni és helyesen lefordítani.

"Thanks to this reply I found my error,
now i can indeed import the acf file,
next thing to find out is how to get the paint on it.

but i ll find it

Okay I see what I did...

After I selected acf file for import a menu option popped up - I thought it was an accidental click -

Here is the menu I found - this allows me to select acf files ..."

Ez a hsz belekeveri az ACF importot is. De neked nem az kell, hiszen az acf file el es virul, nem nagyon kell beimportalnod. Neked az OBJ fileokkal kell foglalkozni az "objects" konyvtar alatt.

Igy magaban en sem tudom ertelmezni igy, kene tudni mire valaszolt, vagy mi ez.

Még szükségem lenne, az ub-16-57 és a wing obj fájlra.
Köszönöm! Remélem ez az utolsó :)
Még lehet este rakok fel egy képet.

Na de mostmar csakazert is erdekel, hogy mi a turoer nem tudsz te importalni :)

1: mi a pontos hibauzenet amikor importalni akarsz es nem sikerul?
2: kuldd el legyszi azokat az obj fileokat amikbol torolted az elejerol az ures sorokat es ugy is hibat dob ra

1: not valid X-Plane v6, v7, v8 obj file

2: Nem írtam át semmit, mert megnéztem alapból ki voltak törölve a sorok.
Próbáltam úgy is hogy rakok közé sorokat...

http://x-plane.hu/temp/pack.zip

ebbe tettem ket obj filet, ezeket proba meg legyszi beimportalni, ha nem megy, kuldom a blend fileokat :)

Ezeket tudom importálni!
Olyan gondom van, hogy a body obj-ben amit már Te küldtél, a pitot cső magasságában, kicsit előrébb van valami azonosítatlan repülő tárgy. Amit nem sikerül kitörörlni. Blenderben eltűnik, de a játékban látszódik. És ez szerintem a repülési modellre is hatással van, mert sokkal instabilabb a gép és a földön is nagyon jobbra húz.

Tudnal rola kepet kuldeni? Mert igy elkepzelesem sincs rola mi lehet az.
Azt probald meg esetleg, hogy PlaneMaker-ben az Expert/Invisible Parts alatt megprobalod ki/be kapcsolgatni a listaban lathato dolgokat, es ahol tunik, abbol kiderul, hogy milyen tipusu objektum (szarny, futomuajto, fekszarny, stb...). Abbol mar el lehet indulni.

Uploaded with ImageShack.us

Hat igy eleg nehez megmondani mi lehet ez. PlaneMakerbol sem derult ki, hogy milyen alkatresz lehet ez?

Ez a kis project meghalt? :)

Most fogok nekiállni folytatni. A bogyó még mindig ott ólálkodik az orra előtt, megcsinálom készre a festést, aztán blenderben újra ráillesztem.
Hogy tudom leszedni a szárny alól azokat a vackokat? Ha kitörlöm akkor nem jeleníti meg, de akkor meg rinyál az x-plane, hogy ez meg ez hiányzik.

Ha a vackok a fegyvereket jelenti, akkor a weapons alol :)

Ha abba nyúlok bele, akkor is rinyál az x-plane, de a bogyót eltüntettem :)
A jó múltkor is ugyanígy töröltem ki, de akkor valószínű utána rossz obj-t raktam be mert ottmaradt.

Ide feltettem a ket blend filet: http://x-plane.hu/temp/mig21.zip

Nem tudom miert nem tudtad importalni, nekem siman ment a dolog.

Új oszlopot kezdek, mert már rossz lelapozni :)
Olyan problémát vettem észre, hogy amit feltöltöttél blend és obj fájlokat, vannak eltérések az eredetihez képest. A szárny obj-ben egy bazi nagy törés van a szárny közepe fele (a bazi nagy az egy pici ív amin csúnyán megtöri a játék a fényt). A body-t nem néztem. De most már végleg megkeresem a problémát, hogy miért nem nyitja meg az eredeti obj fájlokat.

Belenéztem külön-külön a te általad küldött és az eredeti obj-be. Az elején mindjárt van egy sorköz különbség. De a a vége egyeltalán nem egyezik.

Kép:

http://img402.imageshack.us/img402/9203/objw.jpg (teszt1 az eredeti)

Akkor viszont lehet az a szomoru helyzet allt elo, hogy nem blenderben keszult az obj.
Probald meg esetleg AC3D-vel megnyitni, hatha az rendesen, torzitas nelkul behozza.

A progi fizetos, de 14 napig ingyenesen hasznalhato. A konverteket ennyi ido alatt szerintem meg lehet csinalni. Ha mashogy nem, kiexportlani valami koztes formatumba, pl. ligtwave obj-ba, es onnan blenderbe behuzni.

AC3D: http://www.inivis.com/downloads.html
Plugin: http://scenery.x-plane.com/tools.php

Köszi!
AC3D-be se tudom importálni, de valószínűleg én csinálom rosszul. Kiválasztom a fájlt és semmi nem történik. Próbáltam lementeni a semmit hátha, de a blender sem tudott neki mit csinálni.