Let L-410 - valósághű textúrázás?

Sokat agyaltam azon, hogy mitől tűnik egy-egy textúra valóságosnak. Nyilván az árnyékolás az egyik legfontosabb tényező. De van még valami, amit eddig nem vettem számításba, és márpedig nagyon sokat számít. Apróság, épp csak látszik, de ettől lesz igazán valós.

Nézegettem rengeteg festést, leginkább fénykép alapúakat, hogy mi lehet az a kis valami, amitől olyan valósághű lesz. Végül rájöttem: a környezeti fények. Nem csak a tárgyak vetnek árnyékot, nem csak a nap süti meg a repülőt. Hanem az ég kékje, a földről visszaverődő színek is, pl. füves kifutón a zöld. A másik dolog, hogy mindez tükröződik a repülőn.

Így jött az ötlet, hogy keresek egy általános HDRI képet, legeneráltatom a textúrákat, majd összehozom úgy a festéssel, hogy az valósághűnek hasson.

Let L-410 - valósághű textúrázás?
(klikk a FullHD felbontású képhez)

Az eredmény végül ez lett :)
Let L-410 - valósághű textúrázás?
(klikk a FullHD felbontású képhez)

Itt pedig az eredeti, csak az alap festéssel. Érdemes összehasonlítani az első képpel a következő módon: nézegesd az első képet kb 10-15mp-ig, majd válts át erre. Megdöbbentő lesz, hogy ez a kis visszatükröződés mennyit számít :)
Let L-410 - valósághű textúrázás?
(klikk a FullHD felbontású képhez)