Volt már szó itt az oldalon egy ingyenes Airbus A320-ról a QPAC kivitelezésében. Most a JARdesign készül kiadni egy igen részletesen kidolgozott verzióját a gépnek. A JARdesign az elmúlt napokban közzétett jónéhány videót a készülő Airbus A320-asukról. A videók igen meggyőzőek.

Hozzászólások

Sziasztok!

Én két napja beruháztam erre a gépre! Az én eddigi tapasztalatom alapján toronymagasan veri a korábban beszerzett gépeimet (x737 FCM-vel, CRJ200, E170). Aki teheti, érdemes beruházni, minden tökéletesen működik, a gép kiismerése után nem kell annyit bűvészkedni vele, mint pl a crj200-zal. A robotpilotája és az FMC is úgy teszi a dolgát, ahogyan azt tennie kell. A műszerek, kapcsolók szépen ki vannak dolgozva, a hátratolás tili-toli kocsival menüből van megoldva, az egyéb kiszolgáló járművek is animáltan dolgoznak.
Egy kicsi negatívum azért van: túl sokat beszél... Visítanak az utasok, ha nem megfelelő az emelkedési szög, vagy ha elkezd bedugózni a gép, de legalább megtapsolnak sikeres landolás esetén! :)

Összeségében nekem ez a gép jött be eddig a legjobban.

Természetesen az AN2 után, csak annak mindig kigyullad a motorja kb 10 nm után...

..."a gép kiismerése után nem kell annyit bűvészkedni vele, mint pl a crj200-zal"...

En pont a buveszkedest szeretem a regebbi gepekben :) Ettol fuggetlenul a 727-es utan valoszinuleg en is be fogok ruhazni a repulobe, mert a videokon is latszik a kidolgozottsaga.

A hangok pl. nekem nagyon hianyoznak a tobbi gepbol, a kornyezet, hogy ott ulok a fulkeben. Valahogy a hangok miatt jobban el tudja hinni az ember, hogy tenyleg ott ul :)

Van par otletem az L410-re is, hogy milyen kis aprosagokkal probalom majd "atverni" a leendo pilotakat: pl hideg idoben egy nagyon halvany kek "fatylat" huzok a nezet ele, ezaltal hidegebbnek fog erzodni az egesz szimulator. Melegebb idoben egy kicsit sargas-narancssarsasat.

A bűvészkedés alatt inkább arra gondolok, hogy itt az esetek 98%-ban az történik, amit szeretnék. A CRJ200-nál és az x737-nél gyakran vannak problémáim azzal, hogy a sebesség, magasság, emelkedési szög illetve az FMC-ben lévő útvonal közül legalább az egyik beállítása, tartása nem megy. Lehet, hogy én nem ismerem eléggé azokat a rendszereket, de gyakran az a repülés vége, hogy kikapcsolok minden automatikát és kézzel repülök. Itt minden remekül működik!
Itt még van egy "speciális" effekt! Szólnak ha hideg/meleg van az utastérben! :)

Ebben a gépben valóban van olyan érzésem, hogy benne ülök, igazán még egy Trackir, vagy valami hasonló hiányzik, hogy tökéletes legyen.

Fura, tobben is panaszkodtak, hogy ez vagy az nem mukodik megfeleloen. Lehet en vagyok a szerencses, de nekem eddig minden ment a CRJ-vel. Egyszer volt, hogy vagy 3-4 percig nem ertettem miert nem tudok A/P-t kapcsolni, aztan rajottem, hogy nem volt bekapcsolva a Y/D :)

Ezen, es nehany x-plane kilepesen kivul nem volt vele gondom szerencsere.

TrackIR helyett Delanclip + Ps3 Eyemotion kamera + Freetrack = maga a gyönyör és a tökély! Ezt most még kiegészítettem egy tableton az XHSI-vel, valóban fantasztikus lett az élmény. Sajna mostanában nincs időm rá....

Akkor mar csak egy 6DOF-os motion platform hianyzik gondolom :)

Ahhoz sajnos szerények a keretek... :(
Még mikor nagyon nekilendültem a "pilótafülkém" fejlesztésének, találtam egy jó kis progit! Egy újracímkézett billentyűzettel tovább fokozta az élményt! :)

http://www.hidmacros.eu/

En anno a Leo Bodnar fele USB eszkozzel kezdtem el anno kiserletezni. Azota is sajnos a fiokban pihen a felkesz eszkoz, dobozolas nelkul :(

Nekem első körben elég volt 2.000 Ft-os billentyűzet, kétoldalas ragasztó, meg jó sok felirat lefóliázva! :)