Nagy fejszébe vágtam a fámat. Nagyon nagyba. Vettem egy L-410 UVP-E-t :)

Egy ideje már rovom a köröket egy JetStream JS-32-vel, néha saját szakállra, néha a FARNAIR-nak repülve. Nem igazán vettem soha komolyan az ilyenfajta dolgokat, még csak festés sincs a Jetstream-hez (pedig terveztem, hogy lesz). De idővel szép lassan összegyűlt párszáz-ezer dollár a virtuális számlákon.

Teljesen véletlen akadtam bele, hogy van két eladó L-410-es. Az egyik közép-kelet Afrikában, a másik Venezuelában. Kérem tegyék meg tétjeiket melyikre volt épp csak annyi pénzem, hogy a megvétel után maradt összesen 630 dollár a számlán :)

Nekiálltam és elkezdtem kisakkozni, hogyan is lehetne hazahozni a masinát. Felcsaptam a SkyVector-t, majd elkezdtem összeállítani egy szép naaaagy tervet. Íme: http://skyvector.com/?ll=42.3195641399031,-26.375976567975382&chart=302&...

A nettó repülési idő több mint 40 óra. Szép kis kaland vár rám.

Később vettem csak észre, hogy ~50k-ért át lehet hajóztatni egyik reptérről a másikra bármilyen repülőt - szétszedik, átszállítják, majd összerakják. Nade akkor hol marad a fun? :)

Úgyhogy maradtam az eredeti tervenél és elkezdem lerepülni a távot. Úgy saccolom, hogy nagyjából egy hónapos napi elfoglaltság lesz.

A gép amúgy elég kiszuperált állapotban van, de repülőképes. Navigáció, kommunikáció rendben van, plusz egy Garmin GNS 430-as is be van építve - így eltévedni nem fogok. Már csak azt kell kitalálni, hogy jutok a géphez. Az eladóval sikerült letárgyalni, hogy átszállítja egy közeli nagyobb retérre (TFFF - Martinique Aimé Césaire International Airport)

Az odaút cirka 16 órásnak igérkezik:

  1. Budapest (BUD) – Paris (CDG)
  2. Párizson beül át kell menni Orly-ra és onnan tovább
  3. Paris (ORY) – Fort-de-France Bay (FDF)

Így most már 3-ra emelkedett a virtuális FARNAIR flotta repülőinek száma:

  • JetStream JS-32 (fiktív)
  • Let L-410 UVP-T (cargo)
  • Let L-410 UVP-E (utasszállító)

Folyt. köv. ha megérkeztem Martinique-be :)