Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok

A napokban talaltám rá egy nagyon egyszerű, ám de annál ütősebb kis módosításra. Az alap X-Plane színeit variálja meg kicsit úgy, hogy az állam leesett, mikor először láttam.

A scriptet azóta kicsit tovább dolgozták és elérhetővé tették az x-plane.org-on, azt érdemes használni: Real Terra Haze

A dolog trükkje, hogy belső, pivát DataRefeket módosítunk. Ezek olyan DataRefek, melyeket a Laminar Research nem publikált hivatalosan, bármikor változhatnak és nincs rá garancia, hogy nem okoznak grafikai problémákat ezen értékek változtatása. Ettől függetlenül én még nem találkoztam olyan kombóval, ami problémát okozott volna - pedig gyakorlatilag mindent kipróbáltam amit fórumokon találtam - plusz az értékekkel is játszottam kicsit... a végletekig :)

A trükk

  • Bekapcsolja az árnyékokat a felhőkhöz
  • Módosítja a köd változókat, ezáltal valósabb atmoszférát ad
  • Módosítja a fényviszonyokat

Íme néhány shot, alatta pedig a letöltés:


Saját képek

Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok
Ég színek, atmoszféra, felhők, árnyékok

Egyszerűbbnek láttam mindent összerakni 1 csomagba (ég-színek, felhők, lua script) mint külön-külön megkeresni, hogy mit honnan vadásztam össze :)
FONTOS: csak bekapcsolt HDR-el működnek ezek a beállítások!
A Gammát érdemes a Display bállításoknál 1.8-1.9-re venni, hogy kicsit kontrasztosabb képet kapjunk, az alap 2,4 környékén nem sok minden változás látszik.

Telepítés

  • Töltsd le a FlyWithLua plugint
  • Másold be a zip tartalmát az X-Plane könyvtár alá

(érdemes előtte mentést csinálni a Resources/bitmaps/skycolors és Resources/bitmaps/world/clouds könyvtárról, ha valami mégsem tetszene, vissza tudd állítani)

Ha szeretnél az értékeken módosítani, a Resources/plugins/FlyWithLua/sky.lua-ban tudod megtenni.

Sky-Lua Letöltés

Az átmenet a magasság függvényében még kicsit akadozós, később finomítok még rajta, és újra feltöltöm.

Az eredeti fórum-thread itt található: http://forum.avsim.net/topic/433908-experimenting-with-art-controls-rale...

Hozzászólások

Köszönöm a gyönyörű képeket ksgy. Nagyon tetszenek, csak egy problémám van vele mégpedig az hogy az én 2010-ben vásárolt iMAC 27-em az AMD 5750-es grafikájával nem nagyon tudom úgy bekapcsolni a HDR-t hogy az fps nezuhannyon le úgy 5-8 köré. Szoval ez a gép nem igazán alkalmas a HDR használatához, ha csak nem akarok minden beálitasból 50 százalékot lehúzni. HDR nélkül még elrepülget elég szépen úgy hogy majd az új gépemem kiprobálom, lehet hogy nyár végére meglesz.

Üdvözlettel

Molnár Károly

Na igen, egy eromu nem art a HDR-hez ugy alapjaban veve :) Anno a regi gepemen en is szivattam magam egy darabig a HDR-el alacsony FPS-el, de aztan rajottem, hogy ha nekem ez kene, akkor meg mindig FS-el repulnek :)

Egészen gyönyörűek a képek.

(Azért meg kell jegyezni, hogy jellemző a Laminar egész hozzáállására, hogy ezt a közösségnek kellett kisakkoznia... vajon mikori lehet a Rayleigh dataref? :)

Ezt próbáltad?
http://asn-xp.aerosoft.com/?page_id=7584

Hu, meg nem, de megnezem majd, eleg jonak tunik ez is, koszi!

A datarefrol annyit kell tudni, hogy azert nem tettek kozze, mert valtozik a neve idorol idore. Az viszont tenyleg nem valami fair dolog, hogy nem tettek kozze valamilyen modon - meg ha atmeneti is a dolog. Foleg, hogy igy sokkal szebb lehet a szimulator, az pedig egyertelmuen latszik, hogy vagy nem akarnak, vagy nem tudnak ido hianyaban foglalkozni az ilyen "aprosagokkal". Viszont pont ezen az aprosagok tudjak nagyon durvan megdobni a szimulatort.

Kozben a script fejlodott a lenti topikban is, csinalok majd egy ujabb update-et neki. Kiprobalm az Aerosoft felhojeivel is, hatha alkot meg valami ennel is durvabbat a ketto otvozete :)

Igazad van, sajnos egyértelműen látszik, hogy képtelenek törődni egy halom olyan dologgal, ami csak pár óra, vagy pár nap kódolás lenne de óriásit javítana az összképen. Az egész X-Plane tele van ilyenekkel, kiváló ötletekkel, amik majdnem jók, csak egy pici törődés kellene velük, de nem, nem történik semmi éveken át. Az egész fejlesztés egy gleccser sebességével mozog: csigalassú.
Ezt gondolom olvastad: http://xsimreviews.com/2014/01/15/xp10reviews-14-01-14/

(A dolog akkor igazán mellbevágó, ha megnézzük hogy a 10.0 megjelenésétől számított 2 év alatt mit tett le az asztalra a Laminar, meg mondjuk a FlightGear, ami viszont tényleg csak pár elhivatott ember szabadidejében végzett ingyenes munkája. Egy 90-es éveket idéző primitív valamiből, 2 év alatt egy sokkolóan szép szimulátor lett, CORINE/osgEarth/OSM integráció, automata scenery letöltés, vízmélység map, shaderek, Rayleigh-Mie scattering/vertical fog/3D felhők stb., tele olyan ígéretes új technológiákkal, mint pl. a procedurális textúra generálás évszakokhoz/hóhatárhoz és hasonlók. Az egész betöltési ideje továbbra is <10 sec, és hatalmas fejlődésen ment keresztül néhány repülő is, simán verve sokat a fizetős világból.
Nyilván jó pár tekintetben messze van még az X-Plane-től, de a trendeket elnézve...
http://www.flightgear.org/tours/the-art-of-cloud-and-weather-rendering/
http://wiki.flightgear.org/Procedural_Texturing (képek alul)
http://www.flightgear.org/info/a-preview-of-features-for-flightgear-3-0/
Továbbra is nagyon szeretem az X-Plane-t, csak valahogy... kezd kicsit dögszag lenni körülötte, mintha Austin teljesen elfoglalt lenne a hardveres projektjeivel (VP-400), és a gazda vigyázó szeme nélkül a srácok kicsit ellustultak volna...
De remélen nincs igazam, és épp egy hatalmas feature orgia bejelentés előtt állunk, aminek csak egy szeletkéjét találták meg idő előtt az Avsim-es kotnyelesek...)

Tartok tole, hogy nagyreszt igazad van a dolgokkal kapcsolatban. Mikor a 8-as es 9-es verzioban jelentek meg dolgok, akkor mindig volt egy beta ag, ahol sorra jottek az ujabb es ujabb dolgok (szinte honaprol honapra) es csak idonkent kerultek ki release-be a dolgok, mikor mar minden rendben volt. Nagy lepes a 10-es verzioban utoljara... hm... nagy lepes nem is volt soha benne :(

Austin helyeben elso dolgom lett volna felvenni Javier Rollon-t, Philipp-et, Ramzess-t, Felis-t, Andras Fabian-t, meg meg jopar embert akik minosegi cuccokat tolnak a kozossegbe.

Nekem az a gyanum, hogy az XP-10-et egyfajta moddolasi alapnak keszitettek, hogy majd a kozosseg fejleszti, csak:
- nem adtak hozza API-t, es/vagy dokumentaciot
- nem jutottak el arra a szintre, hogy tenyleg rendesen moddolhato legyen a cucc
- nem epitettek kozosseget (a marketing resze mindig is a beka sejhaja alatt volt, koszonhetoen Autin bacsi "majd mi ezt megoldjuk hazilag" hozzaallasanak koszonhetoen.)
- SDK sem fejlodott szinte semmit
- nem erkeztek uj datarefek

Aztan, hogy mi lesz ebbol az egeszbol, arra nagyon kivancsi leszek. FG-t mar en is nezegetem egy ideje es lassan tenyleg el lehet jutni oda, hogy erdemes lesz oda (is?) fejleszteni. Anno meg az An-2 idejeben nezegettem meg, hogy mennyire bonyolult a "plugin" fejlesztes. Aztan csak amultam meg bamultam, hogy mennyivel egyszerubb mint X-Plane ala'.

Nagy csond van a nagy fejlesztok reszerol is (JRollon, XIEG) ami akar jelentheti azt is, hogy tenyleg tortenik valami a hatterben - ok tudnak rola, nagyon felforgat par dolgot es gozerovel dolgoznak rajta, hogy azzal (is) kompatibilis legyen a cuccuk. De ez mar csak konteo :)