Az X-Plane 10 gépigénye várhatóan kisebb lesz mint a 9-esé. Hogy miért? Mert jobban ki fogja használni a RAM-ot és a CPU-t. Ahhoz, hogy magas beállításokkal tudjuk használni, legalább 4GB memoria és 16 core-os processzor szükséges majd.

Repülők

Austin nem bízta a véletlenre az új (és régi) gépeket a 10-es verzióban: Javier Rollon készíti őket: az egyik legelismertebb név a repülő készítők közt. Ugyan nincs sok repülője, de azok mind olyan minőségűek, hogy megszólalnak. (Pl.: SeaMax)

Az időjárás

Az X-Plane 10 olyan időjárás-motorral fog rendelkezni, amivel még egy szimulátor sem. Az időjárás modellezése érdekes dolog: képzeljük el, hogy a textúra, amiből a felhők készülnek, 2048x2048-as felbontásúak. De hogyan lesz ez ráhúzva egy olyan területre, ami jóval nagyobb ennél? Mivel 3D-ben vagyunk, az adatmennyiség 2048x2048x2048-asra nő, ami 8.6G. Egy 32 bites rendszer alapból 3G RAM-ot tud kezelni. Ez hogyan fog akkor megvalósulni?

Írtak egy kis algoritmust, ami kisebb részenként modellezi le a területet, amik "egymás mellé" kerülnek, plusz egyes területek függnek egymástól. Ezzel a metódussal egészen kis részletektől kezdve egészen hatalmas frontokig le lehet modellezni az időjárást. A világ összes repteréhez letöltik az időjárást, majd ezekből kiindulva, interpolációval meghatározzak a köztes részt. Azaz: ha Bécsben szakad az eső, Budapesten süt a nap, akkor Győr fölött már szakadozott felhőzet lesz, ami egyre sűrűsödik Bécshez közeledve. Így gyakorlatilag elkészül a világon uralkodó teljes időjárás. Láthatóvá valnak a frontok, helyi zivatarok.

Végül a kép az időjárásról, felülnézetben:
http://x-plane.com/images/v10/weather_full_quality.png - 3.5M!

Jól látszik, hogy nincs benne ismétlődés, engem meggyőztek :)

Eredeti cikk: http://x-plane.com/pg_news.html#26September2010

Hozzászólások

Durva... Viszont a 16 magos proci felett még mindig nem tudtam napirendre térni.

Hat, gyorsan fejlodik a vilag :)

Persze ez nem azt jelenti amugy, hogy egy sima 1-2 magos procival ne futna el, csak mostmar ki tudja majd hasznalni oket.

A 9-es xplane igazabol nem tud 2 magnal tobbet kihasznalni, hiaba van tobb, egyet fog hasznalni a repulesi modellre, a tobbit pedig a scenery es textura betoltesre.

Igy akinek 1-2 magos van, az is tud repulni, akinek pedig soksoksokmagos, annal fullra lehet huzni mindent. Ugye a kulon magok az egyes AI gepeket fogjak meghajtani.

Igen, úgy, ahogy mondod. Csak azért éreztem kicsit túlzásnak, mert azért ma a 2-4-6 magos procik az általánosak, a 8 mag is már soknak számít. Erre ez a 16 :) Sajna én olyan vagyok, hogy inkább legyen kevesebb fps (akár 15-20), de legyen szép és részletes a látvány... Pech, mert igy még gyűjthetek egy komolyabb CPU-ra.

Nem hinnem. A plusz magok csak az AI "reptetesere" van, azokat nem hasznalja a taj megjelenitesre - ezert is irtam, hogy egy 1-2 magos procin is el fog futni, max nem 20 AI gep lesz nalad bekapcsolva, hanem csak par. Mar a 9-es is erosen belassul, ha 20 AI-t beleteszel. Szerintem ha most jol fut nalad a cucc, akkor nem lesz igazan gond a 10-essel sem.

Ja, végül is 5-6 repülő is tud elég hangulatot csinálni... Most egyelőre sajna sehogy nem fut a program, mert ős laptopról netezek. Azért is érdeklődtem még korábban, hogy milyen procit vegyek, mert gépvásárlás előtt állok és szeretném ha szépen futna az x-plane. Így már jóval tisztábban látok, köszi a tippeket! :)

Azert az meg mindig nem tetszik ahogy a 747-est felhuzzak pik-pak a levegobe :)