Ha jól értelmezem Benjamin Supnik szavait a blogján, elég erőteljes változás következhet be hamarosan az X-Plane scenery-k világában. Sok felhasználó kér szerkesztő felületet vagy legalább szerkesztési lehetőséget az X-Plane meglévő mesh-jéhez (a domborzatot, vizet, stb leíró adatok). Mivel a jelenlegi scenery fileok (DSF) egy már "beégetett", csomagolt változat (ami így is 65Gb felett van), méretre és FPS-re optimalizálva, így az nem szerkeszthető.

Mi lenne a következő lépés? Egy szerkesztő. De mi lenne, ha a szerkesztő egy már meglévő eszköz lenne, ami szintén vektoros adatokkal dolgozik? És rá is akadtunk az OpenStreetMap-ra, ami egy, a közösség által fejlesztett térkép-, domborzat-, adatbázis. Hogy miért jó ez? Mert ott, ahol X ezer ember dolgozik egy ehhez hasonló projecten (Google, Yahoo, Microsoft, stb), ott akadnak pontatlanságok, eltérések. Akár kirívóan nagyok is.

Mivel az OSM nagyrészt a közösségre épít, nyilván a nagytöbbség azokat a helyeket fogja pontosítani, amiket ismer. A dolog szépsége még, hogy ezeket az adatokat ki lehet nyerni a rendszerből, ingyen és bérmentve... Lehet durvulni :)