Kamov Ka-26 v3 elkészült

Örömmel jelentem be, hogy elkészült a Ka-26 harmadik verziója.

Itt található:
http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=10381

A legfontosabb változás a teljesen új, egészen az alapoktól újragondolt flight model. Ahol lehetett, igyekeztem a gyári értékeket tartani, de néhol nagyon sokat kellett csalnom, hogy a gép mozgása, kormányreakciói megfeleljenek a valóságnak. Különösen az oldalkormányt volt igen nehéz és hosszadalmas valósághűre tuningolni, mire a gép elkezdett olyan íveket venni a fordulókban, mint igaziból. Most először vagyok elégedett az eredménnyel.
Rengeteg segítséget, tanácsot kaptam a kamov.hu törzsgárdájától a gépet illetően, ezért nagyon hálás vagyok nekik.

A csomagban elérhető az új, utaskabinos változat is.
A három különböző variáns kialakításuknál fogva eltérő tömeggel, árnyalatnyival módosított tömegközépponttal és "feelinggel" rendelkezik.
Az új airfoil fájlokat a nagyszerű Profili program polárdiagramjai alapján szerkesztettem, ami az Xfoil szimulációra épül. Próbáltam Javafoil-t is, de tapasztalataim szerint az Xfoil jóval pontosabb eredményt produkál.
Új külső és belső motorhangokat, indítási hangokat készítettem hozzá videókból kivágva, majd cubase 5-tel megfésülve.
A korábbiaknál több műszer kelt életre, a varió és a szívótér-nyomásmérő is jóval pontosabbra lett kalibrálva, az áramátalakító kapcsolója is megtalálta végre a valódi helyét.
A vezérsíkok hossztartóira felkerültek a merevítőbordák 3d-ben, nem csak rajzolva mint eddig.
Az utas változatról lekerült a szeparátor meg az "etazserka" a tetőről.
A magassági kormány már nem mozog, mert az igazin is le van kötve a vezérlése, fix 16 fokra van állítva.

Ami a readme fájlból kimaradt az utaskabinos változattal kapcsolatban:
-A hátsó ajtó a "canopy toggle" billentyűparanccsal nyitható/csukható.
-Az utasok tömegét is "jettison weight"-ként kell hozzáadni, hogy a tömegközépponthoz képest a megfelelő helyre kerüljön.

Jó röpködést!

M. Gergely

CsatolmányMéret
Kép ikon utas1.jpg23.87 KB