Az Ancsa elkészült, újabb móka akadt a hálóba. Eddig az volt a terv, hogy besegítek pár orosz srácnak Tu-154-es építésbe, de a legjobb dolog felrúgni a terveket :) Így esett, hogy Steve-el elkezdtünk agyalni egy fű megoldáson a repterekre. Lett is pár alternatíva, de még nagyon kezdetlegesek és egyik sem tűnik igazi jó megoldásnak. Vagy nagyon kis szögben látszik tényleg fű hatásúnak, vagy eszi az FPS-t, mint a veszedelem: a legjobb lenne tényleges 3D objektumokként lemodellezni, de annyira megenné a gépet, hogy neki sem állok.

Volt egy próba, hogy erdőként (.for) definiálni a fűcsomókat, így Steve-nek jóval könnyebb dolga lenne építéskor, mert csak a területet kéne definiálnia, x-plane pedig automatikusan kipakolja a füvet. Az elképzelés ott bukott meg, hogy nagyon kevés objektumot pakol ki még akkor is, ha max-ra állítom a sűrűséget. Fák esetén egy komoly összefüggő erdő jön ki, de ott ugye méterek vannak a fák közt. Szóval nem jött össze.

Ami most működni látszik, az két megoldás: sima "lapok" textúrázva, kisebb fűcsomókkal, ami mindig a kamera felé fordul (mint a felhők) de a lap mindig függőlegesen áll. Ezzel a hiba ott van, ha pl 45 fokból nézek le. Látom a földet és vonalakat látok, a lapok éleit. Meg lehetne dönteni úgy is, hogy a lap tényleg mindig a kamera fele néz, de akkor nagyobb szögeknél, ha pl körbeforgok, látni lehet, hogy forog a fű is. Nagyon illúzióromboló. Esetleg az jöhet még szóba, hogy csak max 45 fokig engedem dőlni, de még ez sem az igazi.

Körbenéztem más játékokban hogyan oldották meg, egyelőre ez tűnik a legjobb megoldásnak: http://i173.photobucket.com/albums/w69/RPG-BlackDragon/mods/mwgrass3.jpg

Hamarosan kiderül melyik az életképes :)

A másik dolog az a force-feedback. Réges régen, még a 8-ashoz volt egy plugin, de az nem működik, forrás nincs, fejlesztő ismeretlen.
Lobz állt neki ennek a pluginnak, de az OIS implementálása után, mikor megmozdult a joy, már nem volt érdekes, úgyhogy abba is maradt a fejlesztés.

Mivel engem pont a ffb "modellezés" érdekel, így a füves téma után nekilátok, hogy legyen szépjójoystickrángatós plugin is a nagyvilágban. Elvileg cross-platform lesz, bár félek kicsit tőle, hogy lesznek gondok a különböző platformokon.