Kicsit több pepecseléssel jár a háttér kép feljavítása, mint ahogy azt számoltam.

Egyrészt elég nagy térképrészletről van szó, másrészt sok helyen csak improvizálva tudok haladni, így nem az igazi. Úgy döntöttem, hogy készítek egy alapot, amit aztán később részletesebben kidolgozok.

modified

Talán látszik valamennyi különbség :)
A színezés után a következő fázis a kép feldarabolása, hogy a szimulátor számára használható méretű képeket kapjak.
Az orthophoto 2048x2048-as szeletekre szabdalását követően következik a pozícionálás Overlay Editorban. Ez tulajdonképpen megegyezik azzal a munkafázissal, amit a Fotorealisztikus scenery készítés cikkben leírtam.
Amikor az orthophoto a helyére került, következik egy "nyers teszt" a szimulátorban. Ekkor fogom ellenőrizni a színhatásokat, ugyanis a korábbi munkák során rendszeresen belefutottam abba a problémába, hogy amit színárnyalatot a Photoshopban megfelelőnek találtam, az a szimulátorban egyszerűen ronda volt... Egyelőre nem találtam megfelelő referenciát a probléma hatékony megoldására, ezért nem marad más, mint az egyszerű próbálgatásos módszer. Aminek persze nagy hátránya, hogy az eredmény erősen szubjektív. Ezen felül a igyekszem a lehetőségekhez mérten úgy összehozni a végleges színpalettát, hogy ne különbözzön túlságosan (zavaróan) az eredeti X-Plane színpalettától.

A textúrázással párhuzamosan elkezdtem dolgozni az egyedi objektumokon, Tomz barátom jóvoltából hozzájutottam egy tonna igen jól használható forrásképhez.
A repülőtér egy egész csinos terminál épülettel rendelkezik, valamint több egyéb épület is van a környéken amit tervezek betenni a scenerybe, szóval van még munka bőven :)

folytköv...