Miután kész lettem a plugin-nel, gondoltam csinálok egy éles tesztet, lássam mi is történik; visszaadja-e nagyjából a valóságot.

Debrecen-Budapest volt az útvonal. Indulás előtt gondolkoztam, hogy IVAO-n repülöm le, de végül meggondoltam magam, hátha beüt valami. Összeszedtem a 10 utast, begyömickéltem a gépbe, motor beindít és vártam, hogy lassan elérje a hengerfej hőmérséklet a 120 fokot. Ez alatt ha rátolom a gázt, egyszerűen beáll a motor és kezdhetem előről a repülést. Kb. 4 perc melegítés után elérte, kigurultam a közelebbi kifutó végére és gázt adtam. Egy cikkben olvastam nemrég, hogy az Ancsa az a gép amivel nem kell felszállni: megteszi helyettünk :) Így is lett, kb 100 km/ó-nál szépen elemelkedett a földtől.

Emelkedés közben folymatosan figyeltem a hengerfej hőmérőt, nehogy megfőzzem a motort. Furcsa volt kicsit így repülni, hogy nem csak  az alap műszerekre kell figyelni :) Láttam, hogy kezd 200 körülre kúszni, kinyitottam a hűtőket és máris kezdett visszaállni. Kb belőttem 180 fok környékére.
Innentől könnyebb volt kicsit a dolgom, de néha azért rá kellett pillantani: ahogy emelkedtem egyre hidegebb volt és szépen lassan be kellett csukni a hűtőket.

A gond leszállásnál kezdődött: ahogy közelítettem meg Ferihegyet, visszvettem a gázt és süllyedni kezdtem. Valami nagyon el lehet számolva az X-Plane motor-modellben, ugyanis nem több mint 1 perc alatt 40 fokosra hűlt a motor! Gondban voltam, mivel a plugin, ha 120 fok alatt rátolom a gázt, tönkreteszi a motort... és a repülésem is. Ígyaztán óvatosan gázt adtam és laposabbra vettem a siklópályát. Nem sokat használt, de le tudtam tenni a gépet épségben.

Miután leszálltam és megálltam, addigra 90 fokra melegedett ismét a motor. No, akkor hűtők kinyit és várom, hogy kicsit hűljön. Habár ez még nincs benne a plugin-ben, de ha 80 fok felett állítjuk le a motort, akkor túl híg még az olaj és problémák lehetnek a következő motorindításkor. Kinyitottam a hűtőket, visszavettem alapjáratra a gázt és... és... és emelkedik a motorhőmérséklet! Oké gondoltam, nem fog ez ki rajtam egykönnyen: teljes állásszögre állítottam a légcsavarokat, hogy visszaessen a fordulat. Ez meg is történt, de a hőmérséklet tovább nőtt... $!@#$@!

Úgyhogy végül azt szültem meg, hogy magam kell megírjam a motor "hőmérsékletvezérlését". Azt, hogy hogyan fogom, már kb kitaláltam. Az, hogy hogy fogom ezt a számolt értéket megjeleníteni egy műszerrel... na ez már érdekesebb dolog lesz.... :)