Sziasztok,

Csak szeretnék beköszönni mindenkinek, ahogy a topicban is írtam az x-plane esetében új vagyok, de azért a szimulátoros repülésben nem annyira: kb.10 éve repülök FS-es, online VATSIM-en.
Ahogy mindenki tudja az MSFS napjai eléggé meg vannak számlálva, így kicsit körbenézve felkeltette az érdeklődésem az x-plane. Nagyon sok mindent olvastam, tájékozódtam, felfedeztem site-okat (köztük szerencsére ezt is) és hát ha minden igaz, akkor napokon belül érkezik meg az x-plane 9-em.
Biztos sokat fogok küzdeni, de úgy látom megéri. Nekem alapvető lényeg, hogy online (VATSIM) tudjak repülni, valós navigációval (érvényes AIRAC) és lehetőleg 2pc-t hálóban tudjak használni; egy csak az x-plane és a másik az add-onoknak. Ahogy láttam ez nem lehetetlen (XPUIPC), de azért kicsit olyan kijáratlan ösvény jellege van.
Mindezek mellett élőben is C152-n repkedek, így tényleg kíváncsi vagyok a sokat dícsért model vonatkozásában.
Na asszem elsőre ennyi, csak jelezni akartam, hogy gazdagodtatok egy új "newbie"-val aki valószínű még hallatni fog magáról :)

Üdv. Mindenkinek!
Tibor

Taxonomy upgrade extras: 

Üdv!

Kéz és lábtörést :)

...és lehetőleg 2pc-t hálóban tudjak használni; egy csak az x-plane és a másik az add-onoknak. Ahogy láttam ez nem lehetetlen (XPUIPC), de azért kicsit olyan kijáratlan ösvény jellege van.

Ezt nem egészen értem, fut egy alap xplane egyik gépen, a másik gépen pedig egy add-on-al teli? Mi ennek a haszna, vagy miért jó ez? :)

Alapvetően a jelentősége kettős:

1) A szimulátort futtató gép teljes erőforrása a szimulátorra fordítható
2) Mindenféle task váltás elkerülhető repülés közben

Persze MSFS korszakbeli tapasztalataimat osztom meg :)
Nekem pl. az erős asztali gépen fut az FSX és wideclient-el LAN-ban egy laptop csatlakoztatva amin fut: sqawkbox, ActiveSky, logger (a VA-hoz), nDAC-térképeket ezen lesem, illetve ha olyan gépet használok, akkor vasFMC.
Sokkal kényelmesebb így (persze sokat repültem egy géppel is).

És ami igazán széppé teszi, hogy a második "slave" PC, lehet valami lassabb, nem épp szuper ketyere, azaz olcsón beszerezhető.

Sziasztok,

Mégegy kérdés: van valami módja annak, hogy friss AIRAC-ot használjon az ember x-plane használata esetén?
Ahogy látom a navigraph által nem támogatott az x-plane, de esetleg valami tool vagy egyéb ötlet, hogy friss legyen az x-plane AIRAC?
Végszükség esetén tudok használni vasFMC-t és azon ugye van navigraph support, de elegánsabb lenne a belső FMS :)

Üdv:
Tibor

Szia,

Igen, van: http://data.x-plane.com/ - sajnos a legfrissebb az az AIRAC 2009.12.
Tudtommal nincs mas modja frissen tartani az alap x-plane-t, ez viszont nem csak nav-data frissites, hanem ebben repterek is benne vannak.

Szaisztok,

Na pénteken megjött az x-plane, már fent van, nyúzom :)
Ami egyelőre klicsit fura, hogy olyan mintha autorudder lenne, a fordulókban a sodródásjelzőt mindig középen tartja. Én ezt szeretném kikapcsolni, meg van pedálom is, szóval tudja valaki, hogy ezt a funkciót hol lehet kikapcsolni?

Szia

Nincs kulon kapcsoloja, ha be van kotve a pedalod mint oldalkormany, automatikusan kikapcsolja az auto ruddert - ha nem talal oldalkormanyt, akkor koti ossze a csurot az oldalkormannyal es ahogy csursz, ugy adja ra az oldalkormanyt is.

Ha be van kotve, es kozepen tartja a golyot, nezd meg nincs-e bekapcsolva a yaw damper, :)

C172....de szétnézek :)

kösz az infót

Sziasztok,

X-Plane-ben van lehetőség valahogy weather report/METAR beszerzésére nem menüből?

Előre is kösz.

Üdv.:
Tibor

Mire gondolsz pontosan? Hogy kulso program tolti le a METAR-t es X-Plane azt hasznalja (hasonloan mint FS alatt az ActiveSky)?

Nem feltétlen, nekem jó a beépített weather donwload is, csak jelenleg, hogy pl. kiderítsem a QNH-t én belépegetek az environment menübe és onnan nézem ki az adatokat. Ennek van valami egyszerűbb módja is?

Betekered az ATIS-t :) Ha az nincs az adott reptéren, akkor marad a menü, vagy az internet.

jó ötlet :) és akkor ATIS frekiket chart-ok alapján tudok fürkészni gondolom...

igy igaz :)

Sziasztok,

Most abban kérnék segítséget, hogy mit lehet olyankor tenni, ha egy reptéren, történetesen most EDDF, az ILS frekik rosszak?

Ma reppentem egyet EDDF-re és a jól begyakorolt 109,5 ils25R frekit állítottam be, de az x-plane-ben más a freki.
Vannak patch-ek amik ezt javítják vagy házilag is könnyedén módosítható?

Üdv.:
Tibor

Igen, a innen töltsd le a legfrissebb AIRAC adatbázist. Ebben mindig a legfrissebb adatok vannak. Ha itt is rossz, akkor írhatsz a karbantartónak (Robin Peel), aki a következő kiadásba beleteszi a javított frekiket.

Ha nem szeretnél addig várni, és biztosan tudod, hogy rosszak a frekik amik ott vannak, akkor x-plane alatt: Location/Local map - jobb fent van egy "Edit" checkbox. Arra rákatt és máris tudod szerkeszteni a navigációs adatokat: rákatt az ILS-re, amit szerkeszteni szeretnél, majd bal oldalt átírod a frekit. Kilépsz az "Edit" módból (klikk a checkboxra), majd x-plane újraindít. Elvileg meg fogja kérdezni, hogy akarod-e menteni a változásokat, de lehet már automatikusan menti a 9.50.

köszi,

Tájékoztatva és addig is átjavítva :)

Tibor

Sziasztok,

Most így pár héttel a hátam mögött és pár gépet kipróbálva az a kérdésem, hogy mi lehet annak az oka, hogy nincsen igazán részletes és realisztikus rendszer modellezés az x-plane-ben?
MSFS alatt nagyon fejlett szinten vannak az egyes repülők rendszerei lemodellezve, persze a fizetős kiegészítőkben.

Gondolom ez x-plane-ben is megoldható, de mivel nem vagyok expert, így nem tudom, hogy ez bonyolult, vagy csak még nem látnak nagy piacot benne a fejlesztők, vagy más oka van ennek?

Előre is kösz,
Tibor

Szia!

De, latnak, csak sokkal kevesebb ilyen repulo van jelenleg a piacon, mint FS-hez.

Itt van par, amirol tudok. Gyakorlatilag a valosagnak megfelelo tudassal birnak:

(fizetosek)
MU2, Falco, stb - http://www.x-aviation.com/catalog/
IL-14 - http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Detail?no=169
ERJ-140 - http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Detail?no=205

(ingyenesek)
ATR-72 - http://forums.x-plane.org/index.php?autocom=downloads&showfile=8838
Fokker-100 - http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=10509

Ill. itt is erdemes meg szetnezni:
http://x-plane.hu/cms/kezdo-csomag

Ja, es persze az Ancsa ;)

Sziasztok!

Ezen a héten érkezett meg az x-plane 9 eddig nagyon meg vagyok elégedve vele. Mindenekelőtt szeretnék készíteni LHDK sceneryt, nagy szükségem lesz rá. Azt szeretném kérdezni hogy ha a scenery elkészül akkor az alatta lévő gyári alap tájjal mi történik? Tehát megmarad foglalja a helyet, vagy ha akarom kitörölhetem semmi nem fog történni a látvánnyal? Ma felcsatlakoztam a VATSIM-re és azt tapasztaltam hogy a körülöttem lévő gépek pár méterrel a fejem felett "lebegnek". Ez amiatt van hogy az alap LHBP táj van túl alacsonyan? Ha igen mit lehet tenni ellene? Illetve még olyan problémám van hogy amikor a world editort megnyitom, az egetet fél centivel feljebb érzékeli a program mint ahol azt én látom. A felső ikonsáv sem látszik a menüsor miatt. Erre tudtok valami megoldást?

Köszönöm: Tamás

Szia!

Az elkészült scenery az eredeti tájat felül fogja bírálni, kitörlöni az eredetit nem kell, nem is nagyon ajánlott, mert csak 1x1 fokos szeletet tudsz törölni a default scenery -ből. Szal csak csináld meg a scenery-t és rakd be a Custom Scenery mappába és ezzel készen is van.

A körülötted lévő gépek valószínűleg FS -t használnak sajnos nem az X-plane táj van alacsonyan, hanem az FS -ben rosszak a scenery magasságok. Az FS -ben a kifutópálya mindig sík, ehhez viszonyítják a többi részét a reptérnek. Az x-plane -ben pedig ez szerencsére nem így van, de ki lehet kapcsolni ezt a funkciót. Settings/ rendering options / runway follow terrain contour -t kapcsold ki és valószínűleg ugyanazon a magasságon leszel a többi (egyébként FS -t használó) pilótával a VATSIM -en.

World editorra nincs tippem sajnos.

Üdv itt nálunk!