A hideg, esős időben valahogy senkinek nem volt meg az a bizonyos lelkesedése, mint szokott. De szerencsére egy páros-páratlan utazómagasság vita kicsit beindította a társaságot...

pentekirepek_LFBO-LXGB-005

Toulouse-ból indultunk, a repülés előtt tettem egy gyors látogatást a városban. Kicsit egyhangú, de nem csúf.

pentekirepek_LFBO-LXGB-001

Lassan mindenki kiért a reptérre, felvillantak a beacon fények, elkezdtünk elindulni. Szokásos: engedélyek, útvonal programozás, kinek mi.

SOVAR5A eljárást kaptam, szépen felírogatom a dolgokat, hajtómű beindít, gurulás közben a kifutóhoz még egyszer átnézem az eljárást. A 14L volt az aktív kifutó. Felállok a pályára, felszállási engedély megvan, gáz rátol, konstatál, hogy az eljárást a 32-es kifutóra néztem... be. Gyorsan térkép előkeres míg emelkedik a gép, felírtam mi-merre-meddig, majd kézzel, kissé izzadva lerepültem az eljárást. Végül a kilépőponthoz olyan pontosan érkeztem, hogy magam is meglepődtem :)

pentekirepek_LFBO-LXGB-016

A gibraltári repülőtér - többek között - arról híres, hogy keresztül fut rajta egy autóút. Amíg a gépek le/felszállnak, lezárják az utat. A reptér másik szépsége, hogy egy félszigeten van. De nem hosszában, hanem keresztben. Ugyanis a félsziget végében van egy hegy, ami miatt nem volt kiépíthető hosszában a pálya. Tulajdonképp az utolsó pillanatban kell ráfordulni a pályára, nagyjából úgy, mint Kai Tak-on.

pentekirepek_LFBO-LXGB-026

Soma bácsi mindenkit végigkérdezett, hogy 9-es pálya és 14 csomós hátszél, ami izgi, vagy 27-es pálya, szembe szél és dögunalom. Természetesen mindenki a 9-es pályára ment. A szépsége a dolognak az volt pluszban, hogy az a 14 csomó, az 14-18 csomó volt, némi irányváltoztatással.

Az első kísérlettel nem is lett volna gond, ha nem megyek túl gyorsan és nem az amúgy is rövid pálya felén teszem le a gépet. Hiába minden autobrake, sugárfordító, spoiler, láttam, hogy nem fogok tudni megállni, átstartoltam.

pentekirepek_LFBO-LXGB-022

Átstart után a gép valahogy nem akart emelkedni, de nem volt sok időm foglalkozni vele, ahogy Soma bácsi visszafordított a reptér fele, a gép kb 2000 láb magasan egyszer csak leborult. Alig bírtam összeszedni, kb. 800-1000 láb magasan sikerült ismét repülő objektummá tenni a vasat.

Mikor kezdtem ismét a lassítást, visszahúztam a spoilereket auto-deploy módba. De nem oda került, hanem az alap visszahúzott állápotba. Bravó én. Átstart után végig kiengedett spoilerrel repültem.

Így másodjára már sikerült megtalálni azt a sebességet, ahol a gép nem esik át, de nem is repül túl gyorsan a földhöz képest, hogy ne tudjon megállni. Utasok tapsikolnak én meg szólok, hogy "runway vacated". Ami megnyugtató volt, hogy az utánam jövők nagy része is kénytelen volt átstartolni a rövid final és a hátszél miatt.

pentekirepek_LFBO-LXGB-028

...még több kép a fickr-en.

Hozzászólások

Szia,

Kedvet kaptam, hogy lerepüljem este én is ezt az útvonalt, a SID-et meg is terveztem, viszont a STAR-ral problémáim vannak :( Gibraltar-hoz nem találok rendes chartot. Csak ezt találtam:
http://girjetvirtual.es/gibraltar_vfr.pdf
A route finder nekem PIMOS-t generálta le utolsó pontként, s innentől nem igazán tudom, hogy hogyan tovább.
Mit nézek már be megint?
Köszi,

Tuse

Köszönöm, este megnézem.

Szia!

Nagyon jól néz ki ez a 737, elég sok letöltő helyet feltúrtam, de még csak hasonlót sem találtam. Esetleg fizetős? Ha igen hol lehet rendelni? beszerezni?

Köszi

Ingyenes, es itt ni:
http://forums.xplanefreeware.net/forum/113-airliners/

...es akad ott meg egyeb mas finomsag is :)

Meglett! És a többi szépség is. Köszönöm! :)

A gibraltari scenery freeware (és én nem találom..), vagy payware?

m00

Sajnos már nem emlékszem melyik, de ingyenes FS scenery, és ezzel konvertáltam át: FS2XPlane