Let L-410 - elkezdtem a textúrázást

Június vége óta kicsit belassult - tulajdonképp megállt - az L-410 fejlesztése. Most a hosszúhétvége alatt volt időm foglalkozni a textúrázással.

A pilótafülke ugyan még nincs teljesen kész - pár apróság hiányzik, ennek ellenére úgy döntöttem nekilátok a textúrázásnak és ha épp besokallok tőle, akkor van lehetőség még 3D objektumokkal foglalkozni.

Végülis egy teljes napot szántam arra, hogy kibogarásszam a Blender adta lehetőségeket az alap textúrázáshoz. Nagyon a felszínt kapargatom egyelőre. A munka nagy része így is Photoshop-ban lesz, de szeretnék minél több mindent készre renderelni, hogy minél kevesebb útómunka kelljen.

Elsőként a normal map-ek világába ástam bele kicsit magam, hogy mit is lehet belőlük kihozni. A dolog lényege, hogy adott egy kép, rajta szép változatos színek. A 3D engine - jelen esetben az X-Plane és a Blender - ezen színek alapján készít 3D "dombornyomatot" egy sík felületre. A megoldás előnye, hogy igen apró részleteket lehet vele megjeleníteni kvázi 3D-ben, a poligonszám növelése nélkül.

Íme egy egyszerű példa: az L-410 panelja alapból egy feketére festett alu lemez. Már amikor, mert van ahol nem sima a felület, hanem kicsit érdes, mintha darabos lenne a festék.

Olyan mint egy nagyobb szemű smirgli. Ha ezt 3D-ben szeretnénk kivitelezni: a) lerohadna a gép, b) megőszülnénk mire elkészülnénk vele :) A normal map kép amiről pedig az infót veszi az X-Plane és a Blender, így néz ki:

Elsőre bődületes melónak tűnik a panel, de az Ancsánál tapasztaltam, hogy a műszerek és a műszerfal szinte a legegyszerűbb dolgok egyike pilótafülkében. Az igazi móka az alap színvilág és a hangulat megteremtése.

Ez lesz a következő, amibe kicsit jobban beleásom magam: a fények, azok elhelyezése és végül némi fotóismeret sem fog ártani :)