Ismét egy pár napos szíváson vagyok túl. Nem gondoltam, hogy a függvény illesztése ennyire macerás lesz. Végül sikerült. Ha azt nézem, hogy az első négy napban azon agyaltam, hogy hogyan lehetne jól megoldani - sikertelenül - majd egy kis külső segítséggel egy nap alatt megcsináltam amit terveztem, relatíve egyszerűen, akkor azt kell mondjam, hogy nem is volt akkora szívás.

Ehhez meg kellett néznem mit takar a Lagrange interpoláció, majd alkalmazni. A megértés még csak-csak ment valahogy, de hogy ezt le is programozni egy adott függvényábrázoló metódusra, na az már mókás volt :) Nagy segítség volt egy indiai matematika professzor, aki szép levezetéssel viszi végig az interpolációt 3 fix érték alapján. Akit kicsit érdekel a matematika és még nem futott bele, érdemes végignézni. Engem nagyon megfogott :)

A végeredmény magáért beszél: mind a négy sebességnél pontosan illeszkedik a piros görbe az eredetire, a köztes átmeneteken pedig az előbb említett interpolációval számolom ki, hogy szép átmenetek legyenek az egyes értékek közt.

Let L-410 - ITT/magasság/sebesség grafikon

Ez a görbe jelenleg a max. felszállóteljesítmény esetén igaz, tehát 100% gáz mellett. Van egy hasonló görbe az utazóteljesítményhez is. Plusz emellett van egy alapjárati érték is. A görbék nagyon hasonlítanak egymásra, így nem lesz más dolgom, mint a tolóerő függvényében transzformálni ezeket a görbéket. Egész pontosan a Bézier görbék pontjait, illetve az azok közti átmenetet szintén interpolációval megoldani. Bonyolultabbnak tűnik leírva, mint valójában.

Szóval lassan haladok a modellel, jönnek majd még a gázturbina/teljesítmény-, fogyasztás/magasság- és tolóerő/magasság-görbék. Ezek után azok már csak puszta játék lesz a számokkal, hogy illeszkedjenek a görbék.